Niemal każdy przedsiębiorca myśli dziś o reklamie i oczywiście trudno się temu dziwić. Dobrze zaplanowana kampania reklamowa daje bowiem szansę na powiększenie rzeszy swoich klientów, a co za tym idzie także i zintensyfikowanie zysków płynących z prowadzonej działalności. Skoro tak wielu przedsiębiorców decyduje się na reklamę zewnętrzną w postaci banerów czy billboardów niemal pewne jest, że zaprezentowanie się na najlepiej zlokalizowanych w mieście tablicach reklamowych powinno dać pozytywny efekt. Co jednak zrobić, kiedy te są zajęte?
Miejsce dobrane pod kątem odbiorcy
Prawdą jest, że należy dążyć do reklamowania swojego biznesu w miejscach najliczniej odwiedzanych. Mimo wszystko nie trzeba tego robić za wszelką cenę. Przede wszystkim taka kampania powinna być dobrana pod kątem odbiorcy. Dlatego też przykładowo reklamowanie żwirowni na dworcu w mieście turystycznym raczej mija się z celem, bo informacja ta trafi przede wszystkim do turystów. W tym przypadku reklama w miejscu o dużym natężeniu ruchu nie ma wielkiego sensu.
Koszta
Planując kampanię, musimy zdecydować się, czy miejsce na reklamę wykupimy na stałe, czy może tylko wynajmiemy. Wydaje się, że dziś lepszym pomysłem będzie wynajem. Po pierwsze wynajem jest znacznie tańszy. Po drugie nie musimy tu ograniczać się do reklamowania tylko w jednym miejscu, ale możemy je zmieniać. Jako że dziś firmy wynajmujące tablice reklamowe mają je ulokowane w strategicznych miejscach, z dotarciem do klientów też większego problemu mieć nie będziemy.
Ciekawe, choć zawsze trzeba szukać miejsca najbardziej obleganego przez ludzi.
To oczywiste, ale nie zawsze się to opłaci finansowo.