Ile kosztuje kampania billboardowa?

Jak ktoś kiedyś powiedział, że reklama jest dźwignią handlu i z pewnością jest w tym sporo racji. Odnieść trzeba się tu od razu do tego, że obecnie możliwości do zareklamowania swojej firmy nie brakuje. Nie da się mimo wszystko ukryć, że pomimo popularnych ulotek, plakatów czy coraz powszechniejszych kampanii internetowych, nadal wielu przedsiębiorców decyduje się na reklamę zewnętrzną w postaci billboardu. Ci, którzy na taką reklamę jeszcze nie postawili, być może nie wiedzą, ile przyjdzie im za nie zapłacić. Jak zatem kształtuje się cena kampanii billboardowej?

Lokalizacja i format

Koszta takiej reklamy zależne są oczywiście od kilku istotnych czynników. W pierwszej kolejności odnieść się tutaj trzeba do lokalizacji billboardu oraz jego wielkości. Odnośnie lokalizacji nie jest tajemnicą, że najdrożej za usytuowanie reklamy zapłacimy w najbardziej zatłoczonych miejscach wielkich miast. Poza tym dosyć drogie są też reklamy przy arteriach drogowych o dużym natężeniu ruchu.

Odnosząc się do kosztów, te ustalane są w zależności ich gabarytów i oczywiście im większy billboard, tym i większa jest jego cena. Średnio koszt dzierżawy najpopularniejszych billboardów o powierzchni 12 metrów kwadratowych, to miesięcznie koszt 400 złotych netto w górę.

Długość reklamy

Na cenę kampanii billboardowej ma wpływ także czas ekspozycji. Bardzo często firmy wynajmujące billboardy obniżają cenę wraz z wydłużeniem czasu najmu. Upusty te sięgnąć wówczas mogą nawet 50%, a więc warto zastanowić się nad dłuższą kampanią.

2 myśli na “Ile kosztuje kampania billboardowa?”

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.