Jak kto艣 kiedy艣 powiedzia艂, 偶e reklama jest d藕wigni膮 handlu i z pewno艣ci膮 jest w tym sporo racji. Odnie艣膰 trzeba si臋 tu od razu do tego, 偶e obecnie mo偶liwo艣ci do zareklamowania swojej firmy nie brakuje. Nie da si臋 mimo wszystko ukry膰, 偶e pomimo popularnych ulotek, plakat贸w czy coraz powszechniejszych kampanii internetowych, nadal wielu przedsi臋biorc贸w decyduje si臋 na reklam臋 zewn臋trzn膮 w postaci billboardu. Ci, kt贸rzy na tak膮 reklam臋 jeszcze nie postawili, by膰 mo偶e nie wiedz膮, ile przyjdzie im za nie zap艂aci膰. Jak zatem kszta艂tuje si臋 cena kampanii billboardowej?
Lokalizacja i format
Koszta takiej reklamy zale偶ne s膮 oczywi艣cie od kilku istotnych czynnik贸w. W pierwszej kolejno艣ci odnie艣膰 si臋 tutaj trzeba do lokalizacji billboardu oraz jego wielko艣ci. Odno艣nie lokalizacji nie jest tajemnic膮, 偶e najdro偶ej za usytuowanie reklamy zap艂acimy w najbardziej zat艂oczonych miejscach wielkich miast. Poza tym dosy膰 drogie s膮 te偶 reklamy przy arteriach drogowych o du偶ym nat臋偶eniu ruchu.
Odnosz膮c si臋 do koszt贸w, te ustalane s膮 w zale偶no艣ci ich gabaryt贸w i oczywi艣cie im wi臋kszy billboard, tym i wi臋ksza jest jego cena. 艢rednio koszt dzier偶awy najpopularniejszych billboard贸w o powierzchni 12 metr贸w kwadratowych, to miesi臋cznie koszt 400 z艂otych netto w g贸r臋.
D艂ugo艣膰 reklamy
Na cen臋 kampanii billboardowej ma wp艂yw tak偶e czas ekspozycji. Bardzo cz臋sto firmy wynajmuj膮ce billboardy obni偶aj膮 cen臋 wraz z wyd艂u偶eniem czasu najmu. Upusty te si臋gn膮膰 w贸wczas mog膮 nawet 50%, a wi臋c warto zastanowi膰 si臋 nad d艂u偶sz膮 kampani膮.
Koszta na pewno s膮 wysokie, ale to chyba normalne.
Najwa偶niejsze, aby reklama by艂a op艂acalna i zapewni艂a nowych klient贸w.