Jaką folią obklejać samochody? – część I

Na oklejanie własnych samochodów decydujemy się dziś dosyć często. Jedni z nas robią to dla zarobku. Większość jednak decyduje się na taki krok jako przedsiębiorcy, w ten sposób wychodząc do potencjalnych klientów z reklamą zewnętrzną, która jak nie trudno się domyślić jest nośnikiem mobilnym. Z jakimi zatem foliami do oklejania samochodów mamy tutaj do czynienia? W tym artykule odniesiemy się do dwóch rodzajów folii, a więc monomerycznej i polimerowej.

Folia monomeryczna

Jeśli weźmiemy pod uwagę folię monomeryczną to zaznaczyć tutaj trzeba przede wszystkim, że jest to najtańszy rodzaj folii, co już samo w sobie daje do zrozumienia, że jest ona też wśród kierowców najpopularniejsza. Idealnie nadaje się ona do oklejania płaskich kształtów, a więc w tym wypadku także powierzchni auta. Zauważmy tutaj, że są to folie na krótko oraz średniookresowe aplikacje, a więc na okres trzech lub maksymalnie czterech lat.

Folia polimerowa

W tym przypadku mamy do czynienia z folią przeznaczoną na aplikacje średnio oraz długookresowe, co oznacza, że na samochodzie bez żadnych problemów powinny się one utrzymać przez okres od pięciu do siedmiu lat. Jest to materiał bardziej elastyczny od folii monomerycznej, który pozwala tworzyć spójne większe grafiki, a nie wycinać jedynie litery, jak często dzieje się w przypadku folii najtańszej.

Oczywiście to nie wszystkie rodzaje folii, które nadają się do oklejania auta. W kolejnym artykule odniesiemy się do folii wylewanej i OWV.

2 myśli na “Jaką folią obklejać samochody? – część I”

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.